Soda Bread - Karbonatlı Ekmek



Bilgisayarımdaki eski dosyaları karıştırırken Lorraine Pascale'ın videolarına rastladım. İçlerinden en basitlerinden biri karbonatla basitçe hazırladığı ekmeği sizinle paylaşmak istiyorum. İçeriği kolay yapımı kolay zahmetsiz bir ekmek.

Unları, karbonatı ve tuzu genişçe bir kaba eleyin, ortasına ufak bir havuz açıp tereyağı, pekmez ve kefiri ekleyin. Ben ilk yapışımda kefir eklemeyi unutmuştum, bir süre boş boş baktım makineye bu niye olmadı diye. Siz unutmayın ☺ İster hamur yoğurma kancası ile stand mikserinde ister tahta kaşık ile kasede hamuru yoğurabilirsiniz.

Unladığınız tezgahta hamuru birkaç kez katlayın. Mayalanması gereken bir hamur olmadığı için çok kısa sürede ekmeğinize kavuşacaksınız. Ben tepsiye yağlı kağıt serdim üzerini de tekrar unladım. Top yaptığınız hamurun üzerine oklava ile çarpı işareti yaparsanız 4 minik topçuğu olan bir ekmek elde edersiniz. Benim ekmeğim biraz kabarık oldu. Siz üstten hafifçe bastırıp yassılaştırırsanız içi daha güzel bir ekmeğiniz olur. Ekmek ne kadar yuvarlak olursa içi o kadar geç pişiyor çünkü.




Ekmeğin altı üstü unlanırsa daha rustik birgörünüme sahip oluyor. Kendilerini 200 derecede önceden ısıtılmış alt üst ayarlı fırında 45 dakika pişirdim. Sonra içi pişmedi mi acaba ya deyip dörde bölüp tekrar bir 10 dakika daha pişirdim. Siz ekmeğinizi biraz daha yassı yaparsanız benim paranoyamı yaşamazsınız gibime geliyor. Sonunda dört bir yanı kızarmış 4 topçuk elde ettik. Tam buğday tadı baskın bir ekmeğimiz oldu afiyetle yedik. Lütfen siz de deneyin, tarifte değişiklik yaparsanız bizimle de paylaşın.


Malzemeler:

370 gram beyaz un
130 gram tam buğday unu
1 tatlı kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı tuz
40 gram eritilmiş tereyağı
1 dolu yemek kaşığı pekmez
300 ml sade kefir

Siz beyaz ve esmer un oranlarını değiştirebilirsiniz. Kefir oranını 350 ml'ye kadar çıkarabilirsiniz. Damak tadınıza en uyan ekmeği bulana kadar denemeler serbest ☺


Tarifin orijinali için;

http://www.bbc.co.uk/food/recipes/soda_bread_41394

Yorumlar

Yorum Gönder