Arap Kızı Elmalı Baton Kek


Yemek bloğu yazmaya karar verdiğimde (son birkaç senemde yani) tek bir şeyden kesinlikle emindim. O da ilk tarifimin kesinlikle Cenk Sönmezsoy'a ait olacağıydı. Genel olarak yemek işine hep düşkün olsam da beni pastacılık için heveslendiren ilk kişi Cafe Fernando sayfasının sahibi ve o muhteşem kitabın yazarı Cenk Sönmezsoy olmuştu. Tarifleri anlatırken kullandığı dil ve ayrıntılı anlatımı bende hayranlık uyandırmış ve hemen hemen her tarifi uygulamak için içimde sonsuz bir istek uyandırmıştı.



Arap kızı elması mayhoş ve zor bulunan bir elma olup yılın belli bir zamanı ulaşılabilir bir elmadır. Aylarca pazar pazar gezip sonunda bulduğumda aldığım elmaları tabi ki aldıktan bir ay kadar sonra kullanma şansına eriştim. Erteleme huyum ve bunu minimum zararla atlatmamı sağlayan sevgili buzdolabım sayesinde birkaç fire vererek elmaları kurtardım ve kitapta verilen tarifin yarı ölçü kullanılması ile güzel bir kek yapmayı başardım. Yumuşacık, lezzetli ve harika bir kek elde ettim.



Öncelikle elimde sağlam kalan 5 elmayı güzelce soydum çekirdek zıvırlarını çıkardım (çerçöpten temizlenmiş elmanın gramajı tam 750 gramdı) ve yaklaşık iki cm boyutlarında küp küp kestim. Elmaları üst üste gelmeyecek şekilde yağlı kâğıt serilmiş fırın tepsisine dizdim. Önceden 180 derece ısıtılmış fırının altüst ayarında yaklaşık 1 saat (yanmasın diye arada bir kez karıştırdım) pişirdim. Sonra fırının ayarını 150 dereceye düşürdüm. Yağlı kâğıttan dikkatlice sıyırdığımız yumuşamış elmaları blender yardımıyla ( ya da çatalla ezerek) iyice püre haline getirdim ve kenara ayırdığım tepsiye bire bir karış olacak şekilde püreyi tekrar yaydım. Cenk Bey orijinal tarifinde yağlı kâğıt kullanmadan tepsiye yayın demiş püreyi ama ben bu kısmını atlamış olacağım ki tekrar yağlı kâğıtta pişirmeye devam ettim. Püre 150 derecede 1 saat daha pişiyor. Arada çıkarıp karıştırırsanız üzeri kabuk bağlamaz. Tabi ben bunu da unuttum.

Fırından çıkan elma püresi 750 gramdan 220 grama düştü. Koyu renkli bir bulamaca dönüştü. Orijinal tarife göre yarım ölçü yaptığım için 195 gramını ayırdım ve oda ısısında soğumaya bıraktım.
Kek karışımını hazırlamadan önce fırınımızı tekrar 180 dereceye getiriyoruz. Ben 30 cm'lik baton bir kek kalıbı kullandım. Kalıbı önce yağladım sonra da içine un serpip her yerini unladıktan sonra fazla unu kalıptan atmak için kalıba hafifçe kenarlardan pıt pıt vurdum.

Geniş bir kaba un, kabartma tozu,karbonat ve tuzu eledim. Stand mikserinin çırpma ucuyla oda ısısındaki tereyağını 2-3 dakika orta hızda çırptım. Sonra şeker ve baharatları ekledim 3-4 dakika daha çırpmaya devam ettim. Yumurtaların her birini tek tek katıp birer dakika da onlarla çırpma işlemine devam ettim. Bu sırada dikkat edin çünkü kâsenin altına şeker çökebiliyor, bir spatula yardımıyla alttan ve yandan karışımı sıyırarak homojen bir kıvam elde etmeye çalışın. Son olarak unlu karışımı ekleyeceğiniz zaman mikserin en düşük hızını kullanın, kabartma tozu eklendikten sonra çok fazla çırpmamak gerekiyor çünkü. Unlar gözle görülmeyecek kadar bir dakika süre çırpmaya devam edin. Evet, koyuca bir kıvam oluyor ama kekte bıraktığı etki inanılmaz.

Keki kalıba döküp üzerini düzledikten sonra bekletmeden fırına aktarıyoruz. Orta katta pişirdim ben, yarım ölçü yaptığım için 43 dakikada pişmişti. Fırından keki alıp kalıbın içinde 10 dakika daha beklettim. Sonra da ters çevirince pat diye düştü ☺Kalıba yapışmayan kek ❤ ben 

Kekin üzerine pudra şekeri ve tarçınlı karışımı süzgeç yardımıyla dökebilir ya da farklı şekillerde süsleyebilirsiniz. Video olmayacağı için size doku testi yapamayacağım ama şimdiye kadar yaptığım en yumuşak kek oldu. Arap kızı elma gördüğünüz ilk yerde hafif vakit alan ama sonucu muhteşem olan bu keki lütfen deneyin. 

Malzemeler: 

Elma ezmesi:

4-5 adet Arap kızı elma ( çekirdeksiz, kabuksuz 750 g )

Kek:

140 g un
4 g kabartma tozu
2 g karbonat
1 g tuz
100 g tereyağı
150 g toz şeker
2 g toz tarçın
1 g toz yenibahar
2 adet büyük boy yumurta
195 g elma ezmesi

Servis:

5 g pudra şekeri
1 g toz tarçın

Not: Malzemelerin oda ısısında olması kekin kabarması için çok önemlidir.

Tarifin orijinali ve mükemmel anlatımı için :

http://cafefernando.com/turkce/elmali-kek-tarifi/

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Soda Bread - Karbonatlı Ekmek